vermer

Вермеер

Другият холандски колос от онова далечно време…съвсем различен от Рембрандт.
Безкрайно нежен и загадъчен— при него светлината не е никога моделираща (Барокова).
Тя е и вътре, и между предметите. Хем я виждаш ясно, хем е невидима, ангелска.
Вермеер смело използва ултрамарина – за да постигне движение в цветовата композиция.
А във фигуралната е една абсолютна СИМЕТРИЯ на пропорции и сечения, вижте го в картината му : “The Art of Painting” тук.
Създал много малко на брой, по- малко от 40 са известните, този гений е напълно неоценен на времето си. Изследвал съм го навсякъде: и в Ню Йорк, и в Делфт, и Амстердам и другаде—само до частните колекции не се добрах.
( “ Методология на изящните изкуства”, © Иван Бързаков, 2021)

Posted in Анализи за изкуствата.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>